Skip to main content

Featured

Our New Business Venture

 My New Business Venture with My Friend, Dato’ Joe @Canai 15 Hanging out with Dato Joe from Canai 15

DATO' SRI LIOW SOON HEE MENYUMBANG RM10,000 BERTERUSAN KEPADA PUSAT KANAK-KANAK CACAT DAN ORANG KURANG UPAYA DI MELAKA

DERMAWAN MUDA MENYUMBANG RM10,000    BERTERUSAN KEPADA PUSAT KANAK-KANAK CACAT DAN ORANG KURANG UPAYA DI MELAKA

 Sentiasa membantu kepada mereka yang memerlukan

 




7th September 2020, Dato Sri Liow Soon Hee, 32, yang digelar sebagai ‘dermawan termuda Malaysia’ telah memberi komitmen untuk menyumbang RM 10,000 setiap bulan sepanjang hayatnya kepada Pusat Kanak-kanak Cacat dan Orang Kurang Upaya Melaka.

 

Ini merupakan dorongan utama ke pusat yang telah menerima wang tunai RM530,000 selama 53 bulan sejak April 2016. Kami mempunyai 54 anak dari pelbagai usia dari anak-anak yang ditinggalkan hingga anak-anak yang ibu bapa mereka datang berkunjung tetapi memerlukan penjagaan khas bagi mereka yang menderita Sindrom Down, Serebrum Palsi, aktiviti Hiper, Autisme atau Spastik serta menjadi mangsa penderaan fizikal dan mental. 

 




Kata Thomas a / l Mariasoosai yang telah menjadi penjaga Pusat Kanak-kanak Cacat dan Orang Kurang Upaya Melaka selama lebih dari 20 tahun, "Pengasas kami Rajamanikam a / l Vengadasalam mengasaskan Persatuan Kanak-kanak Cacat dan Orang Kurang Upaya di Johor pada tahun 1990 dan cawangan Melaka pada tahun 2002." Malangnya, Rajamanikam meninggal dunia pada 3 Julai 2020. Sebilangan kanak-kanak normal tetapi dari keluarga miskin sementara kebanyakannya mengalami masalah fizikal dan / atau mental. Kami memberi mereka makanan, tempat tinggal, persekitaran yang selamat dan apa sahaja pendidikan dan kemahiran yang mungkin.

 





Filanthropist termuda Malaysia, Dato Sri Liow berkata “Saya dan pasukan mengunjungi rumah Melaka pada bulan April 2016 atas cadangan Francis Tan dan Dato John Lee. Saya sangat terharu melihat anak-anak dan juga orang dewasa dalam keadaan mereka tanpa kesalahan mereka sendiri. Saya adalah bapa kepada 3 orang anak kecil sehingga saya benar-benar merasakan kesakitan dan kasihan. Saya merasa sangat diberkati kerana mempunyai 3 anak yang normal, bukannya sumbangan sekali, saya memutuskan untuk menderma wang tunai RM10,000 setiap bulan sehingga akhir hayat saya dan semoga anak-anak saya meneruskan tradisi ini!", mengakhiri perbualan ini.